Polska kuchnia na półwyspie iberyjskim – czyli jak prowadzić własną restaurację w Hiszpanii?

Polska słynie z wielu interesujących rzeczy- w Europie wyróżniamy się nie tylko przedsiębiorczością i pracowitością. Jedną z naszych powszechnie znanych zalet jest kuchnia. W Polsce doskonale rozwinięty przemysł gastronomiczny jest tym, czym możemy szczycić się na tle innych krajów Starego Kontynentu.

Hiszpania od kilku lat jest krajem w branży gastronomicznej, obecnie posiadającym 7 restauracji w rankingu 50 najlepszych na świecie. Zatem Hiszpanie cechują się nie tylko wspaniałym temperamentem, ale także zamiłowaniem do doskonałej kuchni.

Jeżeli masz talent do gotowania, lubisz podróżować oraz chcesz uniknąć wizyty Magdy Gessler w swojej restauracji, możesz spróbować swoich kulinarnych sił za granicą. I wcale nie musisz specjalizować się w lokalnej kuchni.

Powszechnie znanym faktem jest, że Hiszpanie stosują dietę śródziemnomorską, składającą się w większości z ryb i owoców morza. Dodatkowo mieszkańcy półwyspu iberyjskiego są znani ze swojego wysublimowanego smaku. Ciężko dogodzić jest hiszpańskim kubkom smakowym, ale jednak „Polak potrafi”. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby piękny Latynos zakochał się w ruskich pierogach, a gorąca Hiszpanka z umiłowaniem zakosztowała prawdziwego schabowego.

Jakie jednak powinno wykonać się kroki, aby ruszyć z biznesem gastronomicznym w Hiszpanii?

Prowadzenie restauracji w Hiszpanii

Właściwie prowadzenie restauracji w Hiszpanii nie różni się wiele od prowadzenia jej w naszym kraju. Jednak, gdy chce się osiągnąć sukces w tej branży na południu Europy, trzeba dobrze zaznajomić się z językiem, kulturą zarządzania biznesem, poznać konkurencję oraz zadbać o właściwy personel.

Dobrze jest także poznać wymogi BHP, które związane są z obostrzeniami pandemicznymi-  i nie tylko.

Opcją, którą należy także wziąć pod uwagę to umożliwienie klientom dowozu posiłków lub odbieranie ich z lokalu restauracji na określoną godzinę. W tym biznesie liczy się nie tylko kreatywność, ale też odpowiedzialność za drugiego człowieka. Dobrze jest więc mieć sprawdzone źródło dostaw produktów.

Prowadzenie restauracji w Hiszpanii jest także związane z odpowiednim marketingiem. Dobra reklama w tym biznesie jest bowiem dźwignią handlu. Współcześnie jednak stawia się nacisk na cyfryzację – przenosząc reklamę do Internetu: stron, serwisów społecznościowych itp.

Księgowość i aspekty prawne prowadzenia restauracji

Nie jest chyba tajemnicą, że biznes gastronomiczny to nie tylko gotowanie, obsługa gości i sprzątanie. To także szereg czynności administracyjno-prawnych, które należy wykonywać, aby nie popaść w konflikt z hiszpańskim prawem, które bardzo precyzyjnie określa funkcjonowanie gastronomicznego biznesu.

Gestoría Ramón Santafe pozwoli każdemu przedsiębiorcy rozwiać wszelkie wątpliwości w kwestiach skarbowych oraz prawnych. Wiele osób polskiego pochodzenia, które skierowało tutaj swoje biznesy byli bardzo zadowoleni z usług między innymi, gdyż były świadczone w ich ojczystym języku oraz prowadzone uczciwie i skrupulatnie z dbałością o interesy klienta.

Author:
Autorka bloga olaart.pl, fanatyczka dobrego smaku. Od wielu lat zajmuje się profesjonalnie serwowaniem potraw kuchni azjatyckiej w jednej z krakowskich restauracji na Podgórzu.